1280 x 720 (lg)

Společnost iXblue představila nové autonomní bezosádkové povrchové plavidlo. Vyniká velkou rychlostí

Společnost iXblue představila nové autonomní bezosádkové povrchové plavidlo. Vyniká velkou rychlostí
foto: Screenshot YouTube/plavidlo DriX

Firma iXblue spustila na vodu víceúčelové autonomní povrchové plavidlo (AUSV) pojmenované DriX.

To má posunout podle představ iXblue funkci této kategorie plavidel o další krok dopředu. iXblue uvedla ke spuštění nového AUSV, že DriX disponuje ve své kategorii velkou rychlostí a má prověřené schopnosti navigace, které uplatní v pobřežních vodách i mimo ně. Na vodě může operovat ,,na jeden zátah" 7 dní.

psali jsme: Izraelský robotický zabiják ponorek získal mezinárodní cenu za nejprogresivnější lodní design

DriX se skládá z ,,revolučního" trupu, na němž je uprostřed vsazen stěžeň sloužící zároveň jako vysílač, a gondoly připevněné na kýl. Plavidlo je 7,7 metru dlouhé, 0,7 metru široké. Konstrukce a vlastnosti plavidla DriX, jež je složeno z kompozitního materiálu, jsou podle společnosti iXblue vhodné k provádění pokročilých námořních operací. Hlavním ,,polem" působnosti AUSV pak bude průzkum, podmořská inspekce, enviromentální, geofyzikální a hydrografický průzkum, sběr důležitých dat, které může přenášet přes wi-fi či radiové vlny. 

Design a tvar plavidla je optimalizován tak, aby mohl DriX vykonávat přímo pobřežní operace či mise nedaleko něj. Jeho tvar zajišťuje maximální stabilitu na vodě, plavidlo je rovně autonomní, takže je schopné operovat nezávisle i z velmi špatného počasí a či jiném ,,nepřívětivém" prostředí. Operační nasazení plavidla má usnadnit velkýá rychlost plavidla, které může dosáhnout rychlosti 15 uzlů.

psali jsme: Jihokorejská tanková výsadková loď Nojeokbong byla spuštěna na vodu. Je posledním plavidlem z programu LST-II

 ,,Našim cílem bylo vytvoři AUSV, které by bylo opravdu víceúčelové a jež by zároveň rozšířilo záběr činností tradičního průzkumného plavidla. Abychom to udělali, potřebovali jsme plavidlo, které by bylo lehké, pevné, a jež by mělo vysokou odolnost," prohlásil Guillaume Eudeline, business development manager divize loděnic v rámci společnosti iXblue. Eudeline prohlásil, že cílem bylo také využít maximálně výhod, které dává fakt, že DriX je bezposádkovým plavidlem a šetří tak lidskou sílu. To podle Eudelinea představuje přidanou hodnotu DriXe na trhu.

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: navyrecognition.com

 

Tagy